جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نرخ خرید صندلی در رشته پزشکی

نرخ خرید صندلی در رشته پزشکی | رسانه مستقل دندانپزشکی - Independentistry

نرخ خرید و رزرو صندلی در رشته‌های پزشکی

نرخ خرید و رزرو صندلی در رشته‌های پزشکی در دانشگاه‌های دولتی، آزاد و پردیس تهران و شهرستان‌های مختلف کشور چقدر است؟!!

نامه‌ای از حسن لاسجردی، مدیر مسئول خبر آنلاین، به معاون وزیر بهداشت، دکتر باقری فر، منتشر شده که در آن لاسجردی ادعا کرده که در گفتگو با یکی از مشاوران حوزه خرید و فروش صندلی، شرایط و هزینه‌های لازم برای ثبت نام و خرید صندلی به شرح زیر اعلام شده است.

آزاد و پردیس خودگردان و بین‌الملل ۵۰۰ میلیون

علوم پزشکی شهرستان‌ها ۶۰۰ میلیون

علوم پزشکی ایران ۶۵۰ میلیون

شهید بهشتی ۷۵۰ میلیون

علوم پزشکی تهران ۱,۵۰۰ میلیارد

در متن نامه لاسجردی گفته سایت‌هایی وجود دارند که به طور رسمی و آشکارا در زمینه خرید و رزرو صندلی در رشته‌های پزشکی برای متقاضیان فعالیت می‌کنند. او پرسیده که این موسسات/سایت‌ها با چه محوری و زیر نظر چه نهادی به صورت علمی مشغول به کار هستند؟ آیا اصلاً این کار وجاهت قانونی دارد؟ در صورت غیرقانونی بودن، چرا امور لازم برای جلوگیری از فعالیت این گروه‌ها صورت نمی‌گیرد؟ چه کسی یا چه سازمانی مجری رسیدگی به این مسئله است؟

با یک جستجوی ساده در موتور جستجوی گوگل، خیل عظیم سایت‌های خرید صندلی در رشته پزشکی و سایر رشته‌ها، که گاهی حتی عنوان «خرید صندلی کنکور» به صورت کاملا واضح و مستقیم ذکر شده، برای شما لیست می‌شود! کار تا جایی پیشرفته که این سایت‌ها برای بهینه کردن محتوای خود و قرار گرفتن در صدر نتایج جستجوی گوگل به رقابت و تولید محتوا می‌پردازند. یا به عبارت بهتری رقابت تنگاتنگی در SEO کردن این سایت‌ها در جریان است و این نشان از اطمینان گردانندگان سایت از آینده و ثبات فعالیت خود دارد که به تن به هزینه‌های ریالی و زمانی گزاف داده‌اند.

عکس زیر تصویری از قسمتی محتوای یکی از این سایت‌ها است که به عنوان نمونه و صورت تصادفی از میان نتایج صفحه اول جستجوی گوگل انتخاب شده است. همانطور که در تصویر قابل مشاهده است این موسسه به مخاطب گوشزد می‌کند که برای خرید صندلی دانشگاه از طریق «موسسات دارای مجوز از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم و دانشگاه‌های دولتی و خصوصی است» اقدام نماید. و در ادامه به مخاطب اطمینان می‌دهد که موسسه مذکور به صورت «کاملا قانونی» اقدام به فروش صندلی رشته پزشکی می‌نماید و پس از خرید، مراحل ثبت نام در دانشگاه مورد نظر به صورت قاتونی انجام می‌شود!

خرید و فروش صندلی‌ دانشگاه‌ها | رسانه مستقل دندانپزشکی - Independentistry
خرید و فروش صندلی‌ دانشگاه‌ها

سوال اینجاست، آیا خرید و فروش صندلی دانشگاه‌ها قانونی است؟! اگر این کار قانونی است آیا این امر اجحاف در حق کسانی که توانایی مالی پرداخت چنین هزینه‌های سنگینی را ندارند نیست؟! اگر این کار قانونی است کدام سازمان و یا ارگان مسئول است و درامدهای حاصل، که کاملا چشمگیر است، کجا می‌رود و صرف چه چیزی می‌شود؟!
اگر خرید و فروش صندلی دانشگاه‌ها قانونی نیست، چه ارگان و یا سازمانی مسئول پیگیری و برخورد با این مساله است؟! و چرا هیچ اقدامی در این زمینه صورت نمی‌گیرد؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *