جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

واردات یونیت دندانپزشکی با وجود تولید داخل!

واردات یونیت دندانپزشکی با وجود تولید داخل! | رسانه مستقل دندانپزشکی - Independentistry

واردات یونیت دندانپزشکی با وجود تولید داخل!

رئیس کارگروه مواد اولیه انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی: یونیت‌های دندانپزشکی که هم اکنون در تولیدات داخل خودکفا هستیم به بهانه یونیت کودکان وارد می‌شود در حالی که چیزی به اسم یونیت کودک در دنیا وجود ندارد..! (واردات یونیت دندانپزشکی با وجود تولید داخل!)

محمود مفیدی رییس کارگروه مواد اولیه انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی:

اکنون توانایی تولید تجهیزات پزشکی پلیمری را به طور کامل در داخل کشور داریم اما اداره تجهیزات پزشکی با اختصاص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی تولید کننده را وادار می کند مواد اولیه با ارز نیمایی ۳۷ هزارو ۵۰۰ تومانی وارد کند. این چالش به جز در بحث مواد اولیه در ارتباط با تجهیزات پزشکی نیز وجود دارد و با توجه به تولید کالای مشابه در داخل می بینیم که این ارزها به این دسته از کالاها نیز اختصاص داده می شود و رقابت برای تولید کننده داخلی دشوار خواهد شد.

مفیدی افزود: حتی اگر بخش خصوصی بتواند بهترین کیفیت تولید را ارائه دهد، نمی تواند با ارز ترجیحی ۲۸۵۰۰ تومانی و ۴۲۰۰ تومانی مقابله کند چون متأسفامه هیئت امنای ارزی بسیاری از کالاهای داخلی با خودکفایی صد درصدی را وارد می کند.

برای مثال یونیت های دندانپزشکی از جمله اقلامی است که در تولیدات آن خودکفا هستیم اما به بهانه یونیت اطفال وارد می شود و این در حالی است که چیزی به اسم یونیت اطفال در دنیا نیست.

مفیدی بیان کرد:
چندین بار از اداره تجهیزات پزشکی وزارت صمت و سازمان غذا و دارو خواستیم جلوی این نوع ارزها را بگیرد و حتی خودمان بعنوان تولیدکننده درخواست کردیم به ما ارز ۲۸,۵۰۰ تومانی ندهند چون در صورتیکه تولیدکننده این ارز را دریافت کند، کیفیت کالا را پایین می آورد و صنعت سلامت کشور به مخاطره خواهد افتاد و ما نیز با تخصیص ارز یارانه ای به کالاهای با تولید مشابه داخل کاملا مخالف هستیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *